14 yılda Giresun’a Ulaştırma ve Haberleşme alanında 3,42 milyar tl yatırım yaptık

14 yılda Giresun’a Ulaştırma ve Haberleşme alanında 3,42 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Giresun’da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

KARAYOLLARINI YENİDEN YAPILANDIRDIK

Giresun’u diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 335 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 435 kilometreye uzattık. Böylece Giresun’a erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Giresun’daki karayolu ağını 770 kilometreye ulaştırdık.

DEVLET YOLU        335 km

İL YOLU                    435km

TOPLAM YOL AĞI  770 km

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI 4’E KATLADIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Giresun da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 28 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 85 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Giresun’un toplam bölünmüş yol mesafesini 113 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2002   28 km

2016   113 km

Giresun’un yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

Yol Standartlarını Daima Yükseltiyoruz

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

2002-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Karadeniz Sahil (Piraziz-Çarşıbaşı arası) Yolu (78.9 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Yağlıdere Geçişi (1 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Gökçekent Ayrım-Şebinkarahisar Yolu (5 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Giresun-Dereli Yolu (24.5 km) 2.7 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• (GölovaÇamoluk)Ayrım-Şiran Yolu (12 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Ayrım-Güce Yolu (3.9 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• (Alucra-Çamoluk) Ayrım-Şiran Yolu (10 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol)

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

  • GİRESUN-ESPİYE AYRIMI-DERELİ DEVLET YOLU
  • YAĞLIDERE-ALUCRA YOLU
  • KOVANLIK-AYDINDERE İL YOLU
  • GİRESUN-ÇALDAĞI-İNİŞDİBİ İL YOLU
  • GÖRELE AYRIMI-ÇANAKÇI İL YOLU
  • AYRIM-GÜCE İL YOLU
  • ŞEBİNKARAHİSAR-10. BÖLGE(TRABZON) HUDUDU YOLU
  • (SU ŞEHRİ-KOYULHİSAR) AYRIMI-ŞEBİNKARAHİSAR İL YOLU
  • (GÖLOVA-ŞİRAN)-(ÇAMOLUK-ALUCRA)YOLU İLE ÇAMOLUK(ALUCRA-GÖLOVA)AYRIM İL YOLU
  • EYNESİL-ÖREN YOLU
  • EĞRİBEL TÜNELİ

Giresun’u, Alucra, Çamoluk ve Şebinkarahisar ilçelerinin yanı sıra İç Anadolu’ya bağlayacak olan Eğribel Tünelli geçişin yapım işine başlanmıştır.

Eğribel Tünelli Geçişi, güzergâhı 4,8 km kısaltmaktadır.

TARİHİ KÖPRÜLERİ YAŞATIYORUZ

Giresun ilinde 2010 yılında Tarihi Ağan Köprüsü’nün restorasyon çalışmaları  tamamlanmıştır.

EĞRİBEL GEÇİDİ’NE TÜNEL YAPIYORUZ

Doğu Karadeniz’i İç Anadolu’ya ve güneye bağlayan Giresun-Dereli- Şebinkarahisar-Alucra-Çamoluk Devlet Karayolu üzerinde kış aylarında büyük engel teşkil eden 2.200 rakımlı Eğribel Geçidi’ne tünel çalışmaları

devam etmektedir.

Proje bünyesinde 5.970’şer metrelik çift tüp tünel ve 1.800 metrelik bağlantı yolundan oluşan Eğribel Geçidi’nin tünel giriş kotu 1860 m, çıkış kotu ise 1720 m’dir ve yapımın tamamlanması ile güzergah 6,5 km kısalacak ve mevcut yola göre de 25 dk. zaman tasarrufu sağlanacaktır.

KARADENİZ SAHİL YOLU

Giresun’da ana ulaşım, doğu-batı yönünde kıyı şeridine paralel olarak uzanan devlet kara yolu ile sağlanmaktaydı. Bu yol, “Karadeniz Sahil Yolu Projesi” ile bölünmüş yol olarak geliştirilerek standardı yükseltilmiştir. Transit trafik için istenilen standartların sağlanması, aynı zamanda da mahalli trafiğin yükünün

hafifletilmesi hedeflenerek yapım çalışmalarına başlanan 542 km uzunluğundaki Karadeniz Sahil Yolu, 2007 yılında trafiğe açıldı.

BALIKÇI BARINAKLARINA YAPILAN YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı ısıra balıkçı barınağı ile Giresunlu balıkçılarımıza destek veriyoruz. Giresun-Tirebolu Balıkçı Barınağı, onarımı 2003-2015 döneminde yapılarak balıkçılarımızın hizmetine verilmiştir.

HAVAYOLU

HALKIN YOLU OLDU

ORDU-GİRESUN HAVALİMANI

Ordu, Giresun ve yöresinin hava ulaşımı ihtiyacını karşılamak amacıyla ilk defa deniz üzerine yapılan Ordu-Giresun Havalimanı, 22.05.2015 tarihinde Sn. Cumhurbaşkanımız ve Sn. Başbakanımızın katılımı ile yapılan açılış töreni ile hizmete sunulmuştur.

2.000.000 yolcu/yıl kapasiteli 20.250 m2 terminal binası bulunmaktadır.

Havalimanı tamamen deniz üzerine inşa edmiştir. 

Ordu-Giresun Havalimanından dış hatlara da sefer yapılabilmekte olup,hava hudut kapısıdır

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Giresun’da İnternet altyapısı olmayan 2 okula (VSAT Terminali) ve GSM altyapısı olmayan 7  yerleşim yerine altyapı kurduk.

Giresun’da Genişbant Abone Sayısı 2016’da 256.984’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Giresun’da 2003 öncesi 930 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu  2.179 kilometreye uzattık.

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           256.984

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          930

2016                           2.179

PTT ÇAĞI YAKALADI

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 22 Pttbank Giresun’luların hizmetindedir.

PTTMATİK ADANA’NIN DÖRT KÖŞESİNDE

20 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ

SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.